oktober 01, 2018

by LEV zavarovanja d.o.o. Dobro je vedeti 0 comment

Koristni nasveti, kako »ugnati« stres.

Neprespanost. Slaba koncentracija. Slaba volja. Razdražljivost. Tesnobnost. Panika.

So vam ti občutki znani? Se jih tudi vi trudite premagati – občasno ali kar vsak dan? Verjamemo, da se vsi od časa do časa spopadamo s simptomi stresa. Lahko pa se celo zgodi, da nam stres uide izpod nadzora.

Način življenja, ki ga danes živimo, je sam po sebi stresen. Dolgi delovniki, številna gospodinjska opravila ter za dodatek še vse ostale družinske obveznosti, da raznoraznih usposabljanji in izobraževanj niti ne naštevamo. Preden postorimo vse potrebno, je dneva praktično že konec. Ljudje smo danes sicer navajeni na hiter ritem življenja. Vendar pa se takrat, ko imamo kanček prostega časa, ne znamo več sprostiti in odpočiti. Vedno aktivni, ne vemo, kako se umiriti.

V nadaljevanju boste zato našli nekaj nasvetov, kako s preprostimi ukanami prelisičiti stres in se mu izogniti: 
1.     V svojo beležko ne napišemo le seznama opravila, ki jih moramo postoriti. Napišimo tudi opravila, ki smo jih že uspeli postoriti. Poskusimo vrednotiti tudi dobre stvari, ne le slabih. Tako se bomo naučili osredotočiti se tudi na pozitivno stran.   
2.     Iz seznama naših opravil, ki jih moramo postoriti, vsak dan izberimo eno stvar.  Vendar tega opravila NIKAKOR NE POSTORIMO. Naslednje jutro bomo ugotovili, da svet kljub temu še vedno stoji in se vrti naprej. Tako se bomo počasi naučili, kaj je v življenju resnično pomembno. Nad stresom pa bomo ponovno vzpostavili nadzorom.
3.     Zaužijmo dovolj hrane, ki nas bo spravila v boljšo voljo. Za takšno veljajo kompleksni ogljikovi hidrati kot so banane, fižol, rjav riž, čičerika, leča, oreščki, ovseni kosmiči in polnozrnate žitarice. Kompleksni ogljikovi hidrati sproščajo serotonin. To je hormon dobre volje.   
4.     Pospravimo svojo pisalno mizo v službi ali doma, uredimo tudi svojo torbico in denarnico. Znebimo se smeti, starih računov in vse ostale nepotrebne navlake. S tem bomo zbistrili tudi naše misli. 
5.     Čim bolj pogosto globoko dihajmo. Mogoče se sliši smešno in učinka sprva ne bomo čutili, vendar globoko dihanje znižuje krvni tlak in možganom dovaja kisik. S tem se umirimo.  
6.     Spremenimo naša rutinska opravila. Začnimo pri malenkostih. Premešajmo svojo prvo jutranjo kavo v drugi smeri kot po navadi. Spremenimo našo venomer enako in suhoparno pot do službe. Malenkosti so tiste, ki bodo naredile naš dan boljši in lepši. Verjemite, rutina nam predstavlja veliko oviro – je namreč nenapisano pravilo, kako bi morale stvari potekati.
7.     Bodimo pozorni na izjave, kot so: ne morem in nočem. Stres je psihološkega izvora in to so negativne izjave, ki ga le stopnjujejo. Namesto tega se zavestno osredotočajmo na to, kaj lahko storimo.   8.     V stresnih situacijah nam bo najbolj pomagala sprememba okolja. Podobno kot že prej omenjena sprememba rutine. Umaknimo se v naravo, gibajmo se, spremenimo družbo. Če to ni mogoče, se poskusimo zamotiti. V avtu ali iz službe ne moremo kar ‘pobegniti’, zato si prižgimo radio in poslušajmo glasbo. Naš stres in nestrpnost nam ne bosta pomagala. Poskušajmo uživati vsak trenutek.
9.     Opravila, ki nam ne bodo vzela več kot pet minut, opravimo še danes. Tako bo naš seznam že postorjenih opravil daljši, naš stres bo manjši in mi se bomo počutili bolj učinkovite. Sami s sabo bomo zato tudi toliko bolj zadovoljni.

Zapomnimo si – delamo za to, da živimo! Ne živimo za to, da delamo! Zato si vzemimo čas za naše hobije in osebe, ki jih imamo radi. Upoštevajmo te majhne ukane ter premagajmo in prevladajmo stresu. Ne pustimo, da stres vlada nam.